Cine face legea în comerțul online din România: nu este eMag

de: Ozana Mazilu
15 06. 2021

Oamenii au început să facă foarte multe cumpărături online în ultimul an, în contextul pandemiei de Covid-19. Tendința achiziționării de produse online se menține chiar și de când a început etapa relaxării.

Comerțul electronic cu mobilier și decorațiuni interioare pentru casă este o categorie de comerț digital la care oamenii încă apelează. Magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania sunt Ikea și Vivre.

Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează prezență digitală a peste o sută de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, cumpărătorii români vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice.

Astfel, categoria de Home este cea mai mică din categoriile analizate în studiul InsightOut 2021, ca prezență digitală totală. Cumpărătorii vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetic, adică celelalte patru categorii de comerț electronic analizate.

Comerțul online în România este condus de către Ikea și Vivre

În această categorie au fost analizate prezențele online atât ale unor jucători globali precum Ikea, regionali precum Mobilier1, cât și locali, precum Mobexpert. În urma analizei, Vivre și Ikea sunt ambii lideri. Vivre are o prezență digitală mai mare, iar Ikea are o maturitate digitală mai mare.

Așadar, Ikea și Vivre au un număr similar de vizitatori pe website. Diferențele sunt la nivelul aplicației, unde Vivre depășește cu mult Ikea, respectiv la nivelul de social media, unde este invers. Vivre are cea mai puternică strategie de e-mail marketing din categorie, dar rămâne semnificativ în urma Mobexpert, în ceea ce privește indicatorul Visitor Engagement.

De asemenea, calitatea recomandărilor de produse este mai bună la Mobexpert decât la Vivre. Mobexpert are cea mai mare maturitate digitală din categorie și o prezență digitală mare, astfel încât este foarte aproape de cadranul liderilor. Totuși, este la aproximativ jumătate din traficul Vivre.

Pentru realizarea raportului au fost studiate o sută de magazine online, grupate pe cinci categorii, conform Startupcafe.ro. Toate datele au fost măsurate și estimate din surse publice și nu au fost folosite date de la deținătorii magazinelor online.

În ceea ce privește criteriile pe care la folosește raportul pentru clasificare, acestea sunt prezența digitală (numărul de vizitatori, prezența pe social media, prezența aplicațiilor mobile) și maturitatea digitală (performanțele pe advertising & nurturing, pe vizitor engagement, pe customer experience & customization și pe page load times).